Archive | strafor çalışmaları RSS feed for this section

Tiyatro dekoru yapayım

30 May
Son tiyatro oyunumuzda, duvarda bir resim asılı.
Konağın, ölen hanımefendisinin resmi….Ara sıra bu resmin içindeki kadın canlanıyor ve konuşuyor..
Şimdiii bana ne lazım, anladınız siz onuuu 🙂
Duvar görünümünde bir pano, ve arkasında oyuncumuzun duracağı kadar büyüklükte boş bir çerçeve :))))

Bir sürü strafor parçayı birbirine beyaz tutkalla yapıştıra yapıştıra, böyle kocamaaan bir pano oluşturdum..
Ama strafor cansızdır..Bunu güçlendirmem lazım..
Eski bir çarşafı alıp, bu panonun arkasına, önüne, her tarafına yapıştırdım.. (un ve su karışımı hazırlayıp bunu tutkal olarak kullandım. Aklınızda olsun, un-su karışımının çok güçlü bir bez yapıştırma özelliği vardır..)

Kuruduktan sonra, panonun her tarafını yağlı boya ile simsiyah boyadım…
Bir başka strafordan da bu çerçeveyi kestim ve panoya yapıştırdım…
Yapıştırma işlemini beyaz tutkalla, düzgün kesme işlemini de ocakta kızdırılmış bıçakla yaptım..

Çerçeveyi de kahverengi tonlarında boyadım..Kafama göre kabarık yerlerine yaldız filan sürdüm..

Bir de arkasına geçip durayım 🙂
Tamam işte, 1.65 boyunda bir bayan bunun arkasında oyun boyunca ayakta durabilir.Hiç de fena görünmez.

Balkon dar olduğu için gönlümce tam boy resmini çekemiyorum.

Ama sahneye götürüp yerleştirdiğimde, sizler için tekrar resmini çekeceğim..

Bu şimdi, simsiyah perdenin önünde çok hoş durur…

Sevgiyle kalın canlar 🙂
Advertisements

Bizim köyün çeşmesi :)

25 Nov
Dekorları yapmaya başlayalım artık di mi?
Oyunumuz, bir köy hikayesi.
Ve bir kaç tane çeşme başı sahnesi  var..
Aslında piyasada satılan böyle hazır çeşmeler var ama onlar fazla güzel.Oysa bize eski, döküntü bir köy çeşmesi lazım.Çünkü oyun, eski yıllarda geçiyor.
Şu blok halinde gördüğünüz strafor (köpük) sizlere tanıdık gelmiştir.Bunları bloklar halinde, inşaatlarda kullanıyorlar.Zaten ben de bir inşaat yetkilisinden rica edip aldım 🙂
Sağ taraftaki kasa gibi olanı da, bir lokantanın çöplerinin arasında gördüm de aldım.Bunlar balık kasalarıymış.Hem de strafordan.Yalnız tabii leş gibiydi.Balık kokuyordu ve hatta içinde balık parçaları vardı..Öğğkk..
Bu pis balık kasasını lokanta sahibinden rica edip isterken adam niye yüzüme o kadar garip garip baktı hala anlamış değilim :)))

Bu iki parça da benim amacıma o kadar uygun ki, yani ısmarlasam böyle iki parçayı bir arada bulamazdım..

Tamam işte.Yıkık dökük bir köy çeşmesi.
Ebatları da çok uygun.
Hadi başlayalım..

Şunu bilirsiniz.Evlerde masa üstüne serilen bir naylon.Ama bu o kadar kalın ki, adeta cam gibi.Makasla zor kesiliyor.
Bununla su görüntüsü vermeye çalışacağım.

Bu da şey.Hani evi sildiğimiz vileda paspasları var ya, onun sapı..Üzerindeki renkli boyayı kazıyınca, altından böyle paslı boru renginde ve görünümde birşey çıktı.Tam da bunu istiyordum.

Suyu da buradan sokarsam olur di mi?
Hadi şimdi bütün bu parçaları birleştirelim..

Su borumuzu çeşmeye takalım..

Hatta suyumuzu da 🙂

Strafor dokusunu kaybetmek için, alçı-tutkal karışımıyla boyayalım..Taş gibi görünmeli..
Ve hatta borunun çeşme taşına girdiği yerde pas izleri bile olmalı..
Evet, borunun hemen altından akmış pas lekeleri yapalım..
Yeşil bir zemine çeşmeyi yerleştireceğimiz için, dibinde de azıcık ot, çalı çırpı desenleri olsun mu?

Köy çeşmelerinin üzerinde ne yazar bilemedim..
Biz, İÇİLİR diye yazalım..
İçmek demişken, bu arada kahvemi de içeyim, soğumasın 🙂

Siyah ayakkabı boyasıyla yazalım mı?

Bu da tamamdır.
Ama sanki birşeyler eksik di mi?

Aaaa tabi ya..birileri birşeyler yazmış olmalı bu çeşmenin taşına..
Hadi yazalım 🙂

Yalnız, bu su kısmı pek içime sinmedi.Bunu iyice inceltelim bir ara.

Kiri, pası bile olsa, simsiyah sahne perdesinin önünde güzel görünür bu..Hatta bembeyaz görünür..

Yüksekliği benim göğüs hizama geliyor.

Şimdilik balkonda dursun.
Yalnız ben çok merak ediyorum bu köy çeşmesini benim balkonumda gören karşı apartmanların sakinleri acaba ne düşünüyorlardır? :)))

Eveeett, köy çeşmemiz tamamdır.
Arkadaşlarım diyor ki, bu borunun öteki ucuna hortum takalım, hortumun öteki ucunu kulisteki lavabonun çeşmesine  takıp suyu açalım, sahnede gerçekten su aksın.Bunu biraz düşünmem lazım..
Hadi bakalım şimdi de öteki dekorları yapmaya…
*
*
Haa bu arada sizlere bir sır vereyim..Bu şekilde eve dekoratif çeşme de yapılabilir.O çeşmenin arkasına bir su motoru da takılabilir.Ve hatta ocakta kızdırılmış bıçakla taş/tuğla desenleri de yapılabilir.O çeşmeden gün boyu sular devirdaim yaparak akabilir.
Ben bu konuda zaten bir çalışma yapacağım.Hele şu tiyatro dekorlarım bitsin de…
*
*
Kocaman sevgiyle kalın :)))





Strafor küp yapımı

13 Nov
Tamaaamm…İtiraf ediyorum artık..Ben bir strafor manyağıyım :)))))))

Taktım kafaya…Strafordan dev bir küp yapacağım….
hemen ateşte kızdırılmış buçakla parçaları kestim ve apartman diker gibi kat kat yapıştırmaya başladım 🙂

Büyük küplere bayılıyorum..ama merak da ediyorum..Acaba en fazla kaç kat çıkabilirim? :)))
Korktuğum gibi olmadı…Strafor o kadar hafif bir malzeme ki, bunu kule gibi bile yapabileceğimi farkettim….

 Dua edin ki straforlarım bitti…Yoksa ben bunu bayaa bi gökyüzüne salardım :)))
Evet..İşte hayal ettiğim şekil tam buydu…

 Bu kadar yükseklik yeterli…
Yapıştırdığım yerlere toplu iğne batırıp, geçici olarak tuturuyorum..Bu iğneleri sonra toplayacağım…

Balkonda  kurusun…
Tabii ki böyle kalmayacak…Bunun üzerine bir şeyler yapmalıyım…
Tutkallı su…Ve şeritler halinde kesilmiş bezler….

Sarmaya başlıyorum küpümü…………..

Bunu iyi akıl ettim..Hem ek yerleri kapanacak,hem de strafor görünümü kaybolacak…
Bunu yapmak için koca bi çarşafı kestiğime inanamıyorum :)))))
Şimdi kurusun….
Daha çok işimiz var…Bu boyanacak sonra…Ve süslenecek….

O kadar çok deniz kabuğum var ki, artık bir işe yarasınlar di mi ama? :)))
Bu siyah boya nedir biliyor musunuz_
siyah ayakkabı boyası + beyaz tutkal …
Neden mi?
İkisini karıştırınca hem su geçirmez oluyor, hem plastik gibi görünüyor, hem tutkal, hem boya vazifesini görüyor….

Bütüüün yüzlerini böyle deniz kabuklarıyla tıka basa süsledim adeta :))))))))

 Evde gümüş rengi toz sim vardı….
Küpümün bütün yüzeylerinin üzerinden önce sulandırılmış beyaz tutkalla geçtim, sonra da  simlerle  süsledim…

 Bu küp, hiç ummadığım kadar güzel oldu…..

 Kim der ki bu küp,çöplerin arasında bulunmuş, dandik strafor parçalarından yapılmıştı 🙂

Valla kendi kendimi çok tebrik ediyorum 🙂