Archive | örgü bere RSS feed for this section

Bir sürü bere, şapka filan

4 Apr

 2.beredeki saç örgüsünün şirinliğini görmenizi istiyorum
sevgili Arzu’ dan öğrendim bunu…
canım benim ya, o kadar harika anlatmış ki..Görmeyenler muhakkak baksın canlar…BURADA

İşte bunun saç örgüsü çok şirin..

Şu saç örgüsü ne şirin bir şey di mi canlar?
Neyse biz diğer berelerimize de bakalım….

Vee sevgili Gülşen, benim beş dakikalık anlatmam sonucu eve gidip, bu aşağıdaki şapkayı örmüş…
Demiştim ben size BUNU ÖRMEK ÇOK KOLAY diye 🙂

Sonraaaa, bir de mavi beremiz var…

Bir tane kahverengi…

Bu siperli şapkayı çok severek ördüm..Farkında mısınız, kesme şekere benzer bir model yaptım..

Bunu bilirsiniz..Sökülerek yapılan bere..
Annem denedi..

Kocamaaan sevgiler herbiriciğinize…
Advertisements

Kız kardeşim de bere örüyor…

1 Mar
Ben size, bir kere öğrendikten sonra çoook kolay geldiğini söylemiştim canlar..
Sadece BURAYA bakarak ilk şapkayı anlamanız yeterli..
Kardeşimin ipi yetmeyecekti..
Ama artık başlamış bulunduğu için, bir çare bulması gerekiyordu…
Simli ve açık bir gri eklemeye karar verdi…

Haberiniz olsun, tek renk yapıyorsanız, toplam 1.5 çile ip gidiyor…

Açık gri simli iple burgu ördü ve tığla şapkaya ekledi..Ama bu yeterli olmadı.Bu berenin biraz daha uzun olması lazım..
O halde bir tane daha burgulu bant eklemeye ne dersiniz?
Biz de öyle yaptık 🙂
İyi ki de ipimiz azmış.Bakın ne güzel bir bere çıktı ortaya di mi?
Eline sağlık kardeşim, valla çok güzel oldu 🙂

Ben ve kardeşimden hepinize sevgiyle 🙂





Hatta bi tane daha bile yapabilirim :)

29 Feb
Beyaza takıntım vardı.Bu kez bere beyaz olmalıydı.
Çok kalın bir ip seçtim.
Gerçi sonra ipin kalınlığından çok pişman oldum ama orasını boşverin 🙂
Artık anlatmayayım.
Zaten benim tavsiyem, bu bereyi örecekseniz, önce BURADAKİ  anlatımı iyice anlamış olmanız lazım.Ondan sonrası kendiliğinden gelişiyor.

Bir tane ördükten sonra inanılmaz modeller icat edebiliyorsunuz.

Aşağıdaki lastik kısmı tığla örüldü.2 üstten, 2 alttan alarak.

Size tavsiyem, hiç böyle fazla kalın iple başlamayın.Çünkü alttan-üstten örmenin sonucu olarak şapkanız zaten iki katlı iple örülmüş kadar kalın oluyor…

Bu bereyi çok sevdim.
Ama biraz ağır oldu.Keşke ince ip alsaymışım.Bunun ağırlığından kafam yoruluyor yaw 🙂

Ne güzel oldu ya 🙂

Ellerime sağlık.
Hepinize çook sevgiler..
Haa bu arada, iplerinizi ve 5 şişlerinizi hazırlayın..Eldiven öreceğiz canlar…
Ondan sonra da çorap..
Çok ayrıntılı anlatıcam..Birlikte öreriz 🙂
Hepinize çoook sevgiler :))))

Şapka örebildiysem, bere de yapabilirim

26 Feb
Bir önceki yazımda detaylı tarif etmiştim.
Oradan bakıp anladıktan sonra,artık insan kafasına göre takılıyor.
Ben bu kez cidden baya bi kafadan attım 🙂
—8 zincir çekip kapattım.İçine16 direk doldurdum.
—Her bir direği 2 defa batarak arttırdım.Yalnız 2 alttan, 2 üstten ördüm.
—İki üstten ördüklerimi sürekli üstten ördüm..Ama alttan alarak ördüklerimi her sırada 1er 1er arttırdım.
—Bunu BURAYA bakarak daha net anlayabilirsiniz.
—Gerisini ne siz sorun, ne ben anlatayım…Tamamen uydurdum..Kafama göre dilimler yaptım..Zaten BURADAKİ anlatımı bir kez anlayıp uyguladıktan sonra, gerisi kendiliğinden geliyor 🙂

Sonra 5 şişi takıp birazda şişle ördüm..8 ilmek burgu, 18 ilmek haroşa şeklinde,biraz devam ederek bir kaç burgu yaptım..İki burgu sonra içime fenalıklar geldi.

Sonra bundan sıkıldım ve yeniden tığla devam ederek, 2 üstten, 2 alttan ala ala tığla lastik şeklini vererek ördüm.

Şapka yapacaktım ama oğluşum ille de bunu bere yapmamı istedi.
O yüzden şapka siperi yapmadan, bere olarak bıraktım ve oğluşuma verdim..

Ne güzel yakıştı sıpaya 🙂

Bir kez tekniği anladıktan sonra yapılamayacak örnek olmadığını keşfettim…
Ben bu işi çok sevdim canlar..
Az beklerseniz sizlere 5 şişle eldiven örmeyi de anlatıcam..Ben taa liseden beri  kendi eldivenlerimi kendim örüyorum…
Hepinize çook sevgiler canlar…

Benim arkadaşlarım hamarattır..

27 Nov
Sevgili Selma’ nın bu şapkalarını o kadar beğeniyorum ki..Bunlardan 5-6 tane var Selma’ da..Her biri ayrı renk ve ayrı güzel…
Hakikatten de siyah-beyaz-kahve-lacivert-gri-vs. hepsi de birbirinden şık..

Zaten sevgili Selma hep çok şıktır..

Yine Selma kreasyondan
Her rengi güzel ya bu şapkaların..

Ve yinebir başka gün, Selma ile birlikteyken, O yineçok şıktı…

Bere ve atkıdaki zerafete, ve rengin harikalığına bakar mısınız?

Ve yumuşacık bir iple örülmüş..Ben çok beğendim..

Benim arkadaşım hem zevkli, hem de hep şıktır..

Bu da, bir diğer arkadaşımın ördüğü süeter..

Çapraz iplerle bağlı kısım, sırt kısmı..
Ön kısmında ise güzel bir gül var..
Çok değişik bir süeter modeli bu..

Ve, sevgili Gülşen’ den bir kazak yenileme..

Dümdüz bir kazağına, iki parça kurdele ile renk ve hareket vermiş..

Ve düz, sade kazağı gayet hoş olmuş.Kurdelelerin renkleri de çok güzel yakışmış..
Ellerine sağlık Gülşencim..

Ve bir şall…
Bu benim hayatımda gördüğüm en ağır, en zor, en harika örgü modeli..

İpi de çok güzel, modeli de..Bittiği zaman köpük gibi görünüyor.

Bitti ama daha saçakları yapılacakmış.
Daha sonra saçaklı halinin de resmini çekip buraya ekleyeceğim..

Ha, bu arada, daha bu sayfaya ekleyeceğim örgü örnekleri var..Onları da ara ara sayfanın devamına ekleyeceğim..
Sevgiyle kalın sevgili dostlar…







Gülşen’ in boyunluklu beresi

20 Nov
Daha önce de bir çantasını paylaşmıştım sevgili Gülşen’ in…
Tekrar görmek isterseniz tıklayın lütfen…
Gülşen’ i kendime benzetiyorum..Onun da elinden her iş gelir.Hatta benden daha yeteneklidir, çünkü o dikiş de biliyor.Bilirsiniz ben boş durmayan, marifetli, çalışkan insanları çok severim.
Bakın bugün üzerinde ne kadar tatlı bir aksesuar vardı..Dayanamadım, hemen resimledim.

Bunu kendisi örmüş sevgili Gülşen..Tek parça oluşu çok hoşuma gitti..
Ayrı ayrı sevmiyorum ben..Bereyi bulsam, boyunluğu nereye koyduğumu hatırlayamam.Boyunluğu takmak istesem, bereyi bulamam..Böyle gayet güzel, ikisi bir arada…

Nasıl örüldüğünü anlamışsınızdır.Sanırım ben bile anladım..Bu, aradaki bantla birleşiyor iki parça.

Sizler için taksın mı gülşen?
Hadi bir de üzerinde görelim.

Rengi de çok güzel di mi canlar?

Ellerine sağlık Gülşenciğim, iyi günlerden kullan..

Gülşen ve benden selam ve sevgiler 🙂