Archive | bere örmek RSS feed for this section

Kışa hazırlık bere-atkı-eldiven

22 Sep
Hatırlarsanız geçen kış sizlere şapka ve bereyi adım adım resimleyerek anlatmıştım..
Teknik yine aynı teknik..
Bakmayın öyle hemen eklediğime..Daha bitmedi bu takım…

Atkıdan sonra eldiveni de gelecek…

Amma yakıştı yeğenime yaa :))

Şu an bunları örmekte olan kardeşimin ellerine sağlık…

Takım tamamlandığında, eldivenleriyle birlikte hepsini tekrar fotoğraflayacağım…

Çook sevgiler her biriciğinize 🙂

Advertisements

Hatta bi tane daha bile yapabilirim :)

29 Feb
Beyaza takıntım vardı.Bu kez bere beyaz olmalıydı.
Çok kalın bir ip seçtim.
Gerçi sonra ipin kalınlığından çok pişman oldum ama orasını boşverin 🙂
Artık anlatmayayım.
Zaten benim tavsiyem, bu bereyi örecekseniz, önce BURADAKİ  anlatımı iyice anlamış olmanız lazım.Ondan sonrası kendiliğinden gelişiyor.

Bir tane ördükten sonra inanılmaz modeller icat edebiliyorsunuz.

Aşağıdaki lastik kısmı tığla örüldü.2 üstten, 2 alttan alarak.

Size tavsiyem, hiç böyle fazla kalın iple başlamayın.Çünkü alttan-üstten örmenin sonucu olarak şapkanız zaten iki katlı iple örülmüş kadar kalın oluyor…

Bu bereyi çok sevdim.
Ama biraz ağır oldu.Keşke ince ip alsaymışım.Bunun ağırlığından kafam yoruluyor yaw 🙂

Ne güzel oldu ya 🙂

Ellerime sağlık.
Hepinize çook sevgiler..
Haa bu arada, iplerinizi ve 5 şişlerinizi hazırlayın..Eldiven öreceğiz canlar…
Ondan sonra da çorap..
Çok ayrıntılı anlatıcam..Birlikte öreriz 🙂
Hepinize çoook sevgiler :))))

Şapka örebildiysem, bere de yapabilirim

26 Feb
Bir önceki yazımda detaylı tarif etmiştim.
Oradan bakıp anladıktan sonra,artık insan kafasına göre takılıyor.
Ben bu kez cidden baya bi kafadan attım 🙂
—8 zincir çekip kapattım.İçine16 direk doldurdum.
—Her bir direği 2 defa batarak arttırdım.Yalnız 2 alttan, 2 üstten ördüm.
—İki üstten ördüklerimi sürekli üstten ördüm..Ama alttan alarak ördüklerimi her sırada 1er 1er arttırdım.
—Bunu BURAYA bakarak daha net anlayabilirsiniz.
—Gerisini ne siz sorun, ne ben anlatayım…Tamamen uydurdum..Kafama göre dilimler yaptım..Zaten BURADAKİ anlatımı bir kez anlayıp uyguladıktan sonra, gerisi kendiliğinden geliyor 🙂

Sonra 5 şişi takıp birazda şişle ördüm..8 ilmek burgu, 18 ilmek haroşa şeklinde,biraz devam ederek bir kaç burgu yaptım..İki burgu sonra içime fenalıklar geldi.

Sonra bundan sıkıldım ve yeniden tığla devam ederek, 2 üstten, 2 alttan ala ala tığla lastik şeklini vererek ördüm.

Şapka yapacaktım ama oğluşum ille de bunu bere yapmamı istedi.
O yüzden şapka siperi yapmadan, bere olarak bıraktım ve oğluşuma verdim..

Ne güzel yakıştı sıpaya 🙂

Bir kez tekniği anladıktan sonra yapılamayacak örnek olmadığını keşfettim…
Ben bu işi çok sevdim canlar..
Az beklerseniz sizlere 5 şişle eldiven örmeyi de anlatıcam..Ben taa liseden beri  kendi eldivenlerimi kendim örüyorum…
Hepinize çook sevgiler canlar…