Archive | May, 2012

Beş şişle çorap örmeyi biliyoruz di mi?

31 May
Eğer 5 şişle çorap örmeyi bilmiyor ve öğrenmek istiyorsanız, biraz bekleticem sizleri..
Şu an her aşamayı tek tek fotoğraflamaya zaman yok..
Bunu kız kardeşim örüyor..Onun eli çabuktur, ben hızına yetişemiyorum fotoğraf çekmek için 🙂

Bu dört şişin her birinde 12 ilmek var..
Döne döne örüyoruz..
Biz çoraba boğaz kısmından başlıyor, burun kısmında da bitiriyoruz..

Bu ara tiyatro oyunlarımız var..
Bir kaç hafta sonra rahatlayacağım..O zaman sizlere çorabın her aşamasını tek tek anlatacağım..
Sizler ipinizi ve 5 şişlerinizi hazırlayın…
Bir çileden, bir çift çorap çıkıyor…

Kocaman sevgiler her biriciğinize 🙂
Advertisements

Oyunu tekrar sahneleyeceğiz

31 May
Yeniden hatırlatayım.
Oyunumuzun adı: SEVGİLİ UŞAĞIM
Yazan: Ben ve kardeşim birlikte yazdık.
Yöneten ben, yardımcım da kardeşim.
OYUNUN KONUSU:
Şık bir konak. O konakta yaşayan zengin ve kalabalık bir aile.
Aile fertleri zevk ve safahata dalmış, menfaatleriyle meşgul.
Konağın yaşlı hanımefendisi bütün asaletiyle, ailedeki herkesi mutlu etmeye çalışıyor fakat bütün aile fertleri, yaşlı kadını sadece parası için idare ediyor, seviyormuş gibi davranıyor..
Amaaaa sadık uşağı Muzaffeer, tam 40 yıldır hanımına aşık. Tabii yüzüne karşı söyleyemiyor..
Gizliden gizliye hep hanımını koruyor, kolluyor ve üzerine titriyor..
İşte yine provadayız.Yine harıl harıl çalışıyoruz…
Allah mahçup etmesin, bu oyunu üç defa daha oynayacağız..İlki, dört gün sonra…
Tabii artık ezberlerimiz tamam olduğu için, provalarda cıvıtmaya başladık ama sorun yok yani..Ne de olsa daha önce sahnelemiştik..

Tiyatro dekoru yapayım

30 May
Son tiyatro oyunumuzda, duvarda bir resim asılı.
Konağın, ölen hanımefendisinin resmi….Ara sıra bu resmin içindeki kadın canlanıyor ve konuşuyor..
Şimdiii bana ne lazım, anladınız siz onuuu 🙂
Duvar görünümünde bir pano, ve arkasında oyuncumuzun duracağı kadar büyüklükte boş bir çerçeve :))))

Bir sürü strafor parçayı birbirine beyaz tutkalla yapıştıra yapıştıra, böyle kocamaaan bir pano oluşturdum..
Ama strafor cansızdır..Bunu güçlendirmem lazım..
Eski bir çarşafı alıp, bu panonun arkasına, önüne, her tarafına yapıştırdım.. (un ve su karışımı hazırlayıp bunu tutkal olarak kullandım. Aklınızda olsun, un-su karışımının çok güçlü bir bez yapıştırma özelliği vardır..)

Kuruduktan sonra, panonun her tarafını yağlı boya ile simsiyah boyadım…
Bir başka strafordan da bu çerçeveyi kestim ve panoya yapıştırdım…
Yapıştırma işlemini beyaz tutkalla, düzgün kesme işlemini de ocakta kızdırılmış bıçakla yaptım..

Çerçeveyi de kahverengi tonlarında boyadım..Kafama göre kabarık yerlerine yaldız filan sürdüm..

Bir de arkasına geçip durayım 🙂
Tamam işte, 1.65 boyunda bir bayan bunun arkasında oyun boyunca ayakta durabilir.Hiç de fena görünmez.

Balkon dar olduğu için gönlümce tam boy resmini çekemiyorum.

Ama sahneye götürüp yerleştirdiğimde, sizler için tekrar resmini çekeceğim..

Bu şimdi, simsiyah perdenin önünde çok hoş durur…

Sevgiyle kalın canlar 🙂

Güderi çanta dikeyim

26 May
Bu, annemin güderi ceketiydi..
Artık kendisine dar geldiği için atıyordu..
Tabii çöpçü figen ne yaptı? Hemen bunu havada kaptı 🙂
Çantanın ön – arka ve yan yüzlerini kestim.
Bu cepler, ceket iken iki ön yüz idi..Şimdi çantamın ön cepleri oldular

Teyelle çantanın dışını oluşturdum.

Parçaları birleştirip, makinam olmadığı içim elimde diktiimm..

Bir parça beyaz kumaşla, içine cepli bir astar diktim…

Durupdururken güderi bir çantam oldu işte fena mı?

Elime sağlık, güle güle kullanayım 🙂





Biraz müzik, biraz da prova…

25 May
Henüz tiyatro sezonumuz kapanmış değil..
Daha önümüzde, farklı yer ve mekanlarda oynanacak 5 tekrarımız var..
İşte yine bir prova günü..
Ama aynı oyunu tekrarlamaktan artık gına gelmiş, bugün de böyle arkamızdan atlılar kovalıyormuşçasına hızlı çekim gibi bir prova yapalım dedik 🙂

Çocuklarımın 19 Mayıs gecesi konseri

19 May
İşte benim çocuklarım..
İşte inadına 19 Mayıs kutlaması…

Bu gençlerin on parmağında on marifet var..Aynı zamanda da belediye tiyatromuzun oyuncuları onlar..
Sahneye nasıl yakışıyorlar di mi?
19 Mayıs gençlik ve Spor Bayramınız kutlu olsun güzel gençler….

Tunik yapayım

19 May
Bu böyle büyük beden, upuzun, kaba saba bir elbiseydi..Bir köşede unutulmuş kalmış..Tesadüfen buldum evde..
Epeydir şöyle tunik tarzı  bir blüz istiyordum..
Acaba aklımdan geçeni yapabilir miyim?

Bir de giyeyim sizler için

Ne şirin oldu yaa..Aferin kız Figen abla 🙂

İyi günlerde giyeyim..
Hepinize kocaman sevgiler 🙂