Archive | January, 2011

Arkadaşımın yüncü dükkanından…

29 Jan
Her zaman alışveriş ettiğim yüncü dükkanında bir anda aklıma fotoğraf çekmek geldi…
Çünkü dükkanda birbirinden harika bir sürü el örgüsü ürünler vardı….
Şalın güzelliğine bakın….

Enfes bir bolero

Hiç bu kadar harika bir örnek görmüş müydünüz?
Karşıdan bakınca çok zormuş gibi görünüyor ama, aslında tığla yapılıyor..Tığ kafeslerin/direklerin üzerine zincirlerle dolgu yaparak örülüyor..

Ne güzel bir şal örneği…

Sakallı iplerden örülmüş şirin mi şirin bir kırlent….

Bu şal da harika…

 Çok şirin bebek yelekleri…

Oldukça bilinen bir şal modeli..Ama çok güzel örmüşler..

Atkı-bere takımı..

Şu örneği seviyorum…

Dükkanın sahibi olan arkadaşımın, oturduğu yerden ördüğü çok şık bir yelek modeli…

Yine çok şeker bir atkı-bere modeli..

Patiklerin şirinliğini görüyor musunuz?

Dükkanın ortasındaki sehpanın üzerindeki örtü bile harika 🙂

Veee bir öğrencimin kulağında gördüğüm küpe 🙂

Örgüden yapılmış, şahane bir çalışma..paylaşmak istedim 🙂

Hepinize kocamaaan sevgiler 🙂


Advertisements

Yoksa siz makarnayı sadece yer misiniz? :)))))

21 Jan
Babaannem hep
-Nimetle oynanmaz..Günah günah ….derdi…
Umarım şu an günaha girmiyorumdur  :))))

Makarnaya bile bakınca hemen hobi krizine giriyorum :))

Beyaz tutkalla makarna tanelerini yapıştıra yapıştıra önce şu dev kaseyi yaptım…
Bu aslında bir küp olacak…Ama çok büyük olacağı için parça parça çalışıp, en son monte edeceğim…

Bu, küpün alt parçası olacak yani….

Beyaz tutkalla siyah ayakkabı boyasını karıştırarak boyadım…
Eveeett..Şimdi de küpün üst yarısını yapmaya başlıyorum…

Tek malzemem makarna ve beyaz tutkal….

İşte bu iki parça birbirine yapışacak…

Sonra siyah ayakkabı boyası ve tutkalı karıştırıp içini dışını boyadım…

Vay be… Küpe bakın…

Evde gümüş yaldız vardı..Bulabilsem bakır yaldızla yapacaktım ama nereye kaldırmışsam bulamadım 😦

Yaldızlanınca desenler nasıl belirginleşti di mi?

Bütün küpün üzerinden  yaldızla geçtim…

Ve bitti…

Anaaa ! Ne güzel küp oldu :))))
Bir de vernikledim….
Bittiiii  :)))))

Kâğıttan kocaman güzel kâse

16 Jan
Bu geri dönüşüm çalışmasını çok ama çookk severek yaptım…Hiç bu kadar eğlenmemiştim 🙂

kağıtları böyle şeritler halinde kestim..Ve bir kurşun kaleme dolayarak bir sürü minik rulolar oluşturdum…

Sonra evdeki kocaman bir kaseyi kalıp gibi kullanaraaakkkkkk…..

Bütün minik rulolarımı böyle birbirine yapıştıra yapıştıra kasemin etrafını kaplamaya başladım…

Tutkalı hiç kaseye değdirmedim…Sadece kağıt rulolar birbirine yapıştı…

Sonra kağıttan kasemi kalıbın üzerinden çıkarttım…
Önce içini dışını beyaz tutkalla bir kat sıvadım…
Sonra da  içine dışına bol bol sprey vernik sıktım…

Verniği o kadar bol kullandım ki, hem içini-dışını, hem ruloların içindeki delikleri kapattı…Ve kâsem iyice sertleşti….

Evet, bu geri dönüşüm çalışmasındaki tek masraf, vernik masrafıydı…Defalarca, kat kat vernikledim…Çünkü bu  kâsenin kemik gibi sert olmasını istiyorum…

Şu haliyle suya sokup yıkasanız bile bozulmaz…Çünkü içini dışını beyaz tutkalla, sonra da vernikle geçtiğim için son derece sert, adeta seramiktenmiş gibi  sağlam bir kase oldu….

Sanırım ben bir harikayım :))))

 Hepinizi sevgiyle öpüyorum 🙂


Sarışın kıvırcık saçlı amigurumi kız bebek

11 Jan
Sarı, kıvır kıvır saçlı bir kız bebek örelim mi?
Bakın ben ayakları böyle yapıyorum..Önce teker teker 10 parmağı örüyorum minik minik..Sonra bunları yanyana ekleyip, tığla döne döne ayak kısmına geçiyorum…

Elleri de aynı şekilde yapıyorum…

Bu da kafamız…
Aman Allahım bu saçlara ne kadar çok ip gidiyormuş…Bir çile sarı yün nerdeyse bitti..
Bir daha bu şekilde kıvırcık saç yapmayı hiiiç düşünmüyorum :))

Gövdemizi de devam edelim, sonra kolları ve bacakları takalım…
Haaa ! Unutmadan söyleyeyim..Ben artık bu bebeklerin gövdelerinin içine tel koyuyorum..Böylece hareket de edebiliyorlar…

Vaaay, ne sevimli oldu bu 🙂

Sahip olanlar kıymet bilmez ama kıvırcık saç aslında ne harikadır 🙂

Ooooo!..Kızımız benim tiyatrodaki rolümü almış çalışıyor..Acaba rolümü elimden mi alacak? :))

Güzel olmadı yüzü..ama bir sevimliği var di mi?
Yoksa kuzguna yavrusu şahin mi görünüyor? :))

Eveeett..İşte bu iki kıvırcık saçlı bebek de benim eserim….

Yanyana da ne şeker görünüyorlar :))
Hepinize sevgiler 🙂



En sevdiğim bebeğim

5 Jan

Aslında yeni yapmadım bu güzel bebeği..
Bir kaç ay öncesinin çalışmasıydı…
Ama yüzünü bozup yeniden yaptım..
İşte yeni hali 🙂

10marifet sitemizde bir hediyeleşme etkinliğimiz var..
Bu güzel bebek, o sitemizdeki bir arkadaşımıza gitmek için hazırlanıyor şu anda….Taaa Konya’ya gidecek 🙂

Bu benim bebeklerimin de hep sigara gibi pis bir alışkanlığı var…Hiç yakıştıramıyorum hiiççç 🙂

Bir de benim kahvemi içmeye pek bi meraklılar 🙂
Benim kahve de, mübarek kova gibi bardaklarda 🙂

Bu arada, fonda, arkada gitar çalan, benim sevgili oğlum..Sanırım kıza serenat yapıyor ..Ama kızın umrunda değil, kitabına dalmış 🙂

Hepinize sevgiler 🙂

seramik biblo yapalım -2-

1 Jan

Yine önce hamurumuzu hazırlıyoruz…..

.1 bardak beyaz tutkal
.1 bardak un
.Bir kaç damla sıvı yağ
.Buğday nişastası
Hamuru yoğururken (toplam 1 fincan buğday nişastasını) nişastayı mermerin üstüne serpe serpe hamura katıyoruz…(içine doğrudan nişasta koymuyoruz…sadece yoğururken altına serpiyoruz.)
Hamurumuzu kullanırken hamur zaman zaman gevşiyor, o zaman hemen biraz un-çok daha az nişasta katarak tekrar yoğuruyoruz..Hamur gevşedikçe sürekli bunu yapıyoruz..Nişastayı sadece hamur yoğuracağımız mermerin üzerine serpeceğiz…Asla doğrudan hamura katmayacağız…

Önceki çalışmamızda olduğu gibi yine tel ile bebek iskeletimizi hazırlıyor,üzerine ip-bez filan sararak ilk et kalınlığını oluşturuyoruz…

Sonra üzerini hamurumuzla kaplıyor ve şekillendiriyoruz…

Kurumaya bırakıyoruz..

Su bazlı bir boya ile boyuyoruz….

Ah benim şu sabırsızlığım :((((
zımparalama işi için yine sabredemedim :((

Zımparalasam, daha pürüzsüz ve düzgün olacaktı…
Bir daha bu kadar sabırsız davranmayacağım 😦

 


seramik biblo yapalım -1-

1 Jan

Önce hamurumuzu hazırlıyoruz…..

.1 bardak beyaz tutkal

.1 bardak un
.Bir kaç damla sıvı yağ
.Buğday nişastası
Hamuru yoğururken (toplam 1 fincan buğday nişastasını) nişastayı mermerin üstüne serpe serpe hamura katıyoruz…(içine doğrudan nişasta koymuyoruz…sadece yoğururken altına serpiyoruz.)
Hamurumuzu kullanırken hamur zaman zaman gevşiyor, o zaman hemen biraz un-çok daha az nişasta katarak tekrar yoğuruyoruz..Hamur gevşedikçe sürekli bunu yapıyoruz..Nişastayı sadece hamur yoğuracağımız mermerin üzerine serpeceğiz…Asla doğrudan hamura katmayacağız…

sonra tel ile bebek iskeletimizi hazırlıyor,üzerine ip-bez filan sararak ilk et kalınlığını oluşturuyoruz…
 

 
Sonra üzerini seramik hamurumuzla kaplıyor ve istediğimiz şekli verip kurumaya bırakıyoruz…
 

İyice kuruyunca boyayacağız…
Zaten bu harika bir hamur…Havayla kuruyor…

İyice kurumuşsa, su bazlı boyayla hemen boyayabiliriz…

Guvaj boya, ahşap boya..Ben elime geçen her boyayı kullandım…

Aslında bir yerde hata yaptım…Bir kaç gün daha beklemeli ve hafiften zımpara geçmeliydim üzerinden…Sabırsızlığım yüzünden o aşamayı atladım :(((

 
Az daha kurutup zımparalamadığım için o kadar pişmanım ki……