İmdaaatt!!! Yine maket ev :))))

7 Nov
Her ne kadar maket evden gına gelmiş olsa da, bu straforları görünce tutamıyorum ki kendimi……

Ateşte kızdırılmış bıçakla o kadar güzel kesiliyor ki….resmen keyif alıyorum yaw :)

Parçaları kestim…Beyaz tutkalla duvarları birleştirdim…Ateşte kızdırılmış bıçakla duvarlara taş deseni, kütük evin kütükleri desenlerini çizdim….

Bu duvarları tuttururken, tutkal kuruyana kadar köşeleri toplu iğnelerle tutturduğumu daha önce söylemişmiydim?

Onca desen çizdik..Bunların aralarını sulandırılmış siyah ayakkabı boyasıyla doldurmak lazım ki, daha sonra buralar gölge olarak görünsün…..

Evet..Bu renk, sulandırılmış siyah ayakkabı boyası….

 Pencere/kapı çerçeveleri de strafordan…Dediğim gibi kızgın bıçakla straforu her şekilde oyabiliyor-çizebiliyor-incecik dilim dilim doğrayabiliyorsunuz bile…

Haaaa..İşte en zevkli kısmı….
Guvaj boya ve beyaz tutkalı kafama göre karıştırıp evin dışını boyadım….Bu boya kuruduktan sonra straforun üzerinde muhteşem görünüyor..Uzaktan bakanlar plastik zannediyorlar…..
Bakın bu ev de bittiğinde sanki plastikten yapılmış gibi görünecek….

Çatı-baca-merdivenler-trabzanlar-kapılar, kısacası herşey strafordan…Başka hiç bir madde kullanmadım….
Evin oturduğu zemin de strafordan….

Evin oturduğu zemini de aynı yöntemle boyadım….Beyaz tutkal ve guvaj boya karışımıyla…..
Bakın artık plastik gibi görünüyor di mi?…
Ay ben aklımı seviyim :)))

Bu yandaki ufak yer de şakacıktan dışardaki wc olsun….
Koca evin içine bi tuvaleti sığdıramamışlar güya :))))))))))))

Bitti…Şimdi iyice kurusun..Sertleşsin….Sağlamlaşsın…..

Bu evi öyle severek yaptım ki…..

 Sevgiyle kalın :)

-
-
-
-
-
-

seramik bişey..ama nedir demeyin, hiç bir fikrim yok :)

5 Nov
Kova desem kova değil..
Vazo değil…
Kâse değil.
Ay ne biliyim işte böyle bişey yapıvermişim :))))))
İki tane de kulp var yan raflarında…Ne işe yarayacak bir bilsem :))))))

Hiç bişey yapasım yokken öylesine baştan savdım işte :)

Pişmiş haline bir bakalım şimdi :)

Şahtı şahbaz oldu :)))))

Bu da tamamen bitmiş hali…

Demek ki neymiş?
İsteksiz yapılan hiç bi iş güzel olmazmış :))))

Yüzüme vurmayın…Zaten ben de beğenmedim :)))

Niye de eklediysem :)))

 Seni çirkin şey seniiii :)

seramik kadın heykeli

5 Nov
Güzel bir kadın heykelciği yapayım….
Gerçi benim güzel anlayışım biraz farklıdır ama :)))))))))

Önce sadece ebatlarını kararlaştırıyorum….

Tamam..Bu ebatta olsun….

Şöyle otursa mı acaba?

Çok kabaca bi başlıyorum….

Hay Allah ! Çamurum da fazla cıvık…Rahat çalışamıyorum…

Ben bunu bu kaba haliyle bir kaç gün beklettinüm.Çünkü çamurum fazla yumuşaktı…

Eveeeettt..Bir kaç gün sonra devam ediyorum…

Saçlar, gözler filan eklendi….

Eller ayaklar tekrar elden geçirildi….

Ayıptır söylemesi ben çirkin severim…..Vallahi ciddiyim :))))))

İstesem güzel bir kadın yapabilirdim…Ama bana çirkin kadın daha güzel geliyor :)))))

Bitti….Artık kurusun :)

seramik kocamaaan küp

5 Nov
Bu sefer de dev bir küp yapacağım….
Önce tabanını hazırladım….

Sucuk yöntemiyle, elde yapıyorum…..
Sucukları birbirlerine ve tabana, yapıştırarak ilerliyorum…..

 Yapıştırma işlemi şöyle:

Önce çentikler açıyorum..Sonra çamuru tutkalmışçasına sürüyorum..Sonra da yapıştırma işlemini yapıyorum…

Şu anda çamurum fazla yumuşak..O yüzden fazla yükseltemeyeceğim bugün….

Sucukları hazırlayıp,kat kat yükseltmeye devam ediyorum küpümü…

Kocaman olacak bu….Aslında tornada da yapılır..Ama önce elimle yapmak istiyorum :)

Bugün daha fazla devam edemem…Yoksa şu an yumuşak olan çamurum bu yüksekliği taşıyamayabilir…..

Bu şekilde 1-2 gün bekleyip,çamurum sıkışsın, biraz nemini kaybetsin..
Bu çalışmamı da naklen kaydettiğimiçin, devamını yaptıkça, son şeklini buraya eklemeye devam edeceğim…..

seramik kocamaaan kâse

5 Nov
Seramik kursundayız……
O kadar büyük bir kâse yapmak istiyorum ki, bakınca gözüm de gönlüm de doymalı……
Bunun için ilk olarak çamurla bir plaka açıyorum…….

Plakayı hava kabarcıklarından arındırıyorum….ideal bir kalınlık elde ediyorum….
Şurda plastik kocaman bir kap var gördünüz mü? işte bu kabı alıp, kalıp olarak kullanacağım……

 Hazırladığım çamur plakasını dikkatlice  yerinden kaldırıp bu plastik kâsenin üzerine kapatıyorum…
Sonra da dev kâsenin üzerinden taşan çamurları volanlı bir şekilde kıvırıp büküyorum….Bu dev kâsemin ağzı volanlı, kıvırcık gibi olacak…..

Bir gece böyle bekletiyorum…Çünkü şu an çamurum fazla yumuşak..Şu an çevirmeye kalksam bu şekil bozulur :(

Evet..Bir gece beklettik..Şimdi altına düzgün durması için bir ayak yapıyorum…

Bu ters çevrilmiş hali…Henüz hala yumuşak…Az daha kendine gelmesi lazım çamurun….

Bir gece de böyle bekletiyorum…Bekletmek dedimse, üzerine hafifçe naylon poşet örtüyorum…Seramik çamuru ne kadar ağır ağır kurursa o kadar sağlıklı olur….

Evet..Çamur biraz kendine geldi..Artık tabağımı düz çevirebilirim….

Ne güzel olmuş yaa :)

Kenar kısımları keskin olmasın diye hafiften o keskin kenarları yumuşattım..

Öyle severek yaptım ki..Nerdeyse sarılıp öpücem bu kocaman kâseyi :)

İç kısmına şöyle yaprak damarı gibi desenler çizmek istiyorum….

Güzel oldu….

Artık bunu kurumaya bırakabilirim……

İyice kuruyunca fırınlanacak..Sonra sırlanacak ve 2. kez fırınlanacak….

Amigurumi bebek örüyorum (Bu sefer erkek)

26 Oct
Hey maşallah..Boyuna posuna bakar mısınız?Tam bir koca adam oldu :))))))

Sanırım ben artık bu bebek ebatlarını biraz abartmaya başladım :))))))
Hiç yalansız, dana gibi birşey oldu buuu :)))
Anaaa kahvemi içiyor…

Aman da aman…Bıyıklara bakar mısınız? Hay senin bıyıkına kurban :))))
Ve ayrıca da memişlere bakar mısınız? :)))

Oh! Yarasın abicim :)

Sakal yapacağım kısmı kalemle işaretlemiştim.Yanağındaki çizgi budur.Ama çok üşendim yaw sakalların gerisini yapmaya..Böylece sakalları tamamlamadan resimleyiverdim.. :)))))

Pek de bi serseri görünüyor di mi? :)))

Kalk ülen bilgisayarımın başındannnn… :)

Oh..Keyfe bakar mısınız? :)

Acaba adı ne olsa? Can bebek diyelim mi?
Ama yok.Bu olsa olsa Vakkas olur :)))))

Zamanım olsa bunu deniz kenarına götürür, orada fotoğraflardım..Çok da şık olurdu…Ama günlerdir her taraf yağmur, çamur….Bunu güneşli bir günde yapayım… :)
Anaaa bu sefer de çayımı içiyor…Bırak ülen çayımı serseriiii :)))))

Tv deki ARKA SOKAKLAR dizinde (Kanal D) Murat diye bir komiser vardı.Çok az da olsa tip olarak O’na benzememiş mi?  (Uğur PEKTAŞ)

Hepinize kocaman sevgilerrrr :)

.
.
.

örgü kazak-şal-bebek yeleği

25 Oct
Bugün annemelerdeydim..Komşularımız da vardı…Baktım herkesin elinde örgü var, hemen koşup kameramı aldım…Valla şahane şeyler var..Bakalım mı? :))))                                                                                        

Bu kazağı annem bana ördü…Modeli muhteşem ötesi…Örülüş aşamalarında hep yanındaydım…

Şu ağır modeller annemin ilgi ve bilgi alanına giriyor..Ben hayatta yapamam…

Ne şahane bir model yaa..

Ve işte şahane kazağımın bitmiş hali….

Giymeye üşendim, böyle resimleyeyim :))
İyi günlerde giyeyim..
Ellerine sağlık annecim :)))

Bu da benim…Annem bunu evdeki artık ipleriyle ördü…Yakanın güzelliğine dikkat lütfen….

Tunik tarzı oldu..Taytla çok şık duruyor…Koş bi giy de gel demeyin lütfen..Valla üşeniyorum şimdi :))))
Ellerine sağlık annem…
İyi günlerde giyeyim :))))

Veee annemin muhteşem şalları…
Bu şalları istek üzerine gelin adaylarına, (gelinlik üzerinde harika duruyor) örüyor…

Bakın bunu deneyebilirim…
Gerçi bu şala fon olarak üzerimdeki kazak fazla kaba durdu ama idare edin :)))

Bendeki duruşuna aldırmayın..Siz bu şalı bir gelinlik, veya bir nişan tuvaleti üzerinde hayal edin…
Şu bağlama kısmı da çok zarif…Ellerine sağlık annecim :)))

Bir şal daha…Bu ip ebruli, alev renklerinde….

Yumuşacık,çok hoş bir ip…

Bunu da annemin üzerinde görelim mi?
Yalnız bir dakika…Anneciğimin üzerinde biraz inceltme yapıcam :)))))

Valla çok şık….Ellerine sağlık annecim…

Halam bir yelek örüyor…
Yeleği görür görmez,lastik kısmı dikkatimi çekti….

O nasıl lastik öyleee?

Halam diyor ki;
-Bu lastik asla açılmıyor, gevşemiyor, deforme olmuyor..
O öyle diyorsa doğrudur :)))

Ellerine sağlık halacım :)
İyi günlerde giy…

Annemin şu an örmekte olduğu şal…
Bu da bir gelin kıza örülüyormuş….

Of of of..Modeli de yakıyor yani….

Bunu çok sevdim…İpi de çok hoş..Köpük köpük görünüyor….

Bir komşu ablamız, torununa yelek örüyordu….
Elindeki henüz yarım olduğu için, onu daha sonra ekleyeceğim buraya…Ama bu bitmiş….

Ben hayatımda bu kadar şirin bir bebiş yeleği görmedim…. :)
Bu harika yeleği gülegüle giy bebiş…
Ellerine sağlık komşu abla…

Hiiii ! bir yelek daha buldum….Bunu da aynı komşu abla torununa örmüş….

Oy oy oy oy…Yerim bu yeleği de, giyecek olan bebişi de….
Yakanın güzelliğini görüyor musunuz?
Ellerine sağlık komşu ablam…
Güle güle giy bebiş…..

Tüüüüm örgü severlere kocaman sevgilerle….
:)))

,

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.