Archive | seramik objeler RSS feed for this section

Seramik tabaklarım

3 Mar




Seramik pano -2-

3 Mar

önce çamurdan bir plaka açtım ve üzerine yine çamurdan kayık,tekne, iskele vb. çizip,gerekli yerleri çamur yapıştıra yapıştıra boyutlandırdım…

tüm düzeltmeleri bitirdim. üzerini naylon poşetle örtüp,yavaş yavaş kurumaya bıraktım.

tamamen kuruduktan sonra,fırınlandı…ve pişme işleminden sonra fırından çıktı…

Eyvah ! fırında sağ üst köşesi, çatlamış.tam fırından çıkartıp elime aldım,bir de kırıldı o çatlak kısımdan :(

burayı yapıştırmam lazım :(

seramik kırıklarında çok güçlü bir yapıştırıcı kullanmak lazım.kurstan yarım saat izin alıp gidip yapıştırıcı aradım…ve zor buldum bunu…(çok güçlü yapıştırıcı.kutuda 2 ufak tüp.ikisini eşit oranda karıştırıp öyle kullanıyoruz.kutu fiyatı 2 TL.)
yapıştırdım.
bu yapıştırıcının da ne kötü bir rengi var..simsiyah sırıttı panoda..ama çok da sağlam tuttu iki parça birbirini…

haydi şimdi benim usulden boyayalım.
önce siyah ayakkabı boyasıyla boyuyorum.

iştee..kapkara oldu…

şimdiii…
ne yapıyoruz biliyor musunuz canlar?
ahan da bunu…

şu bakır yaldıza bayılıyorum valla…(bronz yaldız da muhteşemdir haberiniz olsun)
işte son hali arkadaşlar (yanındaki tabağı da ben yaptım..geçenlerle sizlerle paylaşmıştım)

bence fena olmadı…ya sizce?

seramik heykelcik-prangalı adam-

23 Feb

Seramik mask-3-

21 Feb





Seramik mask-2-

21 Feb








Düşünmekten telef olmuş adam heykelciği :)

21 Feb

Düşünen Adam heykeli, Auguste Rodin tarafından yapılan sanatsal bir eserdir.
Ben de şimdi O’nun,düşünmekten iyice telef olmuş versiyonunu yapacağım :)
Evet..İşte yine şamotlu çamurla çalışıyoruz…
Bu heykelcik bittiğinde,oksit ile boyayacağız….

Seramik çamurundan el figürleri

21 Feb

Ne güzeldir insan eli…
El figürleri çalışmayı o kadar çok seviyorum ki….İşte bu konudaki yaptıklarım :)

Seramik vazo mu desem, kova mı desem? :)

13 Nov
Bu şey, (adını koyamadım) beyaz seramik çamurundan yapıldı…Bu çamura, döküm çamuru diyoruz…
Beyaz çamurun bu ham hali, gördüğünüz gibi gri renkte…

Sonra bir güzel zımparaladım bunu…

Henüz fırınlanmadı…Fırınlanınca ve sırlandıktan sonraki halini de hemen bu yazının altına ekleyeceğim sonra..

Zımparalanınca biraz adama benzedi :))))

İşlerimiz biraz biriksin…sonra fırını açacağız…..

Devamı sonra :)))

Bu arada unutmadan….Üzerindeki desenler var ya?Obje iyice kuruduktan sonra bu desenleri biraz da kazıyarak iyice belirginleştirdim…..

seramik kocamaaan kâse

5 Nov
Seramik kursundayız……
O kadar büyük bir kâse yapmak istiyorum ki, bakınca gözüm de gönlüm de doymalı……
Bunun için ilk olarak çamurla bir plaka açıyorum…….

Plakayı hava kabarcıklarından arındırıyorum….ideal bir kalınlık elde ediyorum….
Şurda plastik kocaman bir kap var gördünüz mü? işte bu kabı alıp, kalıp olarak kullanacağım……

 Hazırladığım çamur plakasını dikkatlice  yerinden kaldırıp bu plastik kâsenin üzerine kapatıyorum…
Sonra da dev kâsenin üzerinden taşan çamurları volanlı bir şekilde kıvırıp büküyorum….Bu dev kâsemin ağzı volanlı, kıvırcık gibi olacak…..

Bir gece böyle bekletiyorum…Çünkü şu an çamurum fazla yumuşak..Şu an çevirmeye kalksam bu şekil bozulur :(

Evet..Bir gece beklettik..Şimdi altına düzgün durması için bir ayak yapıyorum…

Bu ters çevrilmiş hali…Henüz hala yumuşak…Az daha kendine gelmesi lazım çamurun….

Bir gece de böyle bekletiyorum…Bekletmek dedimse, üzerine hafifçe naylon poşet örtüyorum…Seramik çamuru ne kadar ağır ağır kurursa o kadar sağlıklı olur….

Evet..Çamur biraz kendine geldi..Artık tabağımı düz çevirebilirim….

Ne güzel olmuş yaa :)

Kenar kısımları keskin olmasın diye hafiften o keskin kenarları yumuşattım..

Öyle severek yaptım ki..Nerdeyse sarılıp öpücem bu kocaman kâseyi :)

İç kısmına şöyle yaprak damarı gibi desenler çizmek istiyorum….

Güzel oldu….

Artık bunu kurumaya bırakabilirim……

İyice kuruyunca fırınlanacak..Sonra sırlanacak ve 2. kez fırınlanacak….

Seramik mumluklar

4 Jun

Evi ben yaptım,diğerlerini arkadaşlarım yaptı…








Follow

Get every new post delivered to your Inbox.