Archive | pet şişe değerlendirme RSS feed for this section

pet şişeyle oynarken aklıma gelenler

17 May
Pet şişelerle oynamayı sizler de benim kadar seviyor musunuz?

Ne yaptığımı anlatmama gerek yok di mi?
Fotoğraflar zaten anlatıyor..
Bu iş için bulabildiğim en büyük pet şişeyi kullandım

Her tarafı pet şişeden.Sapı, gövdesi, ağzı…
Önce bir kat koyu renk boyadım ki daha sonra yapıştıracağım gazete parçaları şeffaf şişenin içine bakınca görünmesin..

Biraz et kalınlığı vermesi için dışını gazete kağıtlarıyla kapladım..Hem böylece sapı ve ağzı da iyice sabitlenmiş oldu..

 Ben öyle zarif süslemelerden anlamam..
Sadece böyle kabaca boyayıverdim..
Farkındayım rengi de berbat bir şey oldu :)

Biliyorum sizler olsanız, üzerine minik çiçekler yapıştırır, güzel de bir kapak yapardınız…
Ama ben çabuk sıkılıyorum..Daha fazla çekemem bu pet şişeyi :))

 Haa unutmadan..İçine koyduğum sıvı dışarı akabilsin diye, bu sürahi ağzını yapıştırmadan önce gövdeye delikler açmıştım….(ateşte kızdırılmış bir çatal yardımıyla) Yani bu sürahiden gayet güzel su akıyor..

Küçük, sevimli bir sürahi oldu işte ..Gerçi rengi içler acısı ama idare edin artık :)

-
-
-
-

Aaa durun durun bir şey daha denemek istiyorum…

Pet şişeleri boyuna şerit şerit kesip, bunlarla sepet örer gibi bişey deneyeceğim…

Şeritleri bir alttan bir üstten geçire geçire ördüm böyle sepet gibi..

Şirin bişey olabilirdi..ama ben sıkıldım oynamaktan..

Fazla yüksek oldu..Üstten biraz kesip kısaltayım…

 Böyle vazo gibi bir şey oldu..

Karşıdan bakınca cam bir obje gibi görünüyor :)

Çabuk sıkılmasam daha da özenir, daha düzgün yapardım…

Valla çok sevimli oldu bee :)

-
-
-
-
Ve son bir şey daha denemek istiyorum..

Tuzluk veya yağ şişesi veya baharatlık, veya limon suyu koyma şeysi olabilir..
Hele hele kapağına da bir kaç delik açınca, tam bir tuzluk olur :))

Şu pet şişeler ne sevimli şeyler be :))
Benim hiperaktif bir yapım var..Fazla oturamıyorum..Hatta yerimde bile duramıyorum..Sıkılmasam daha devam edecektim..Ama daha sonra tekrar deneyeceğim..
Kocaman sevgiler her birinizee :)
-
-
-
-
-
-
-

Bunu bilmeyen yok di mi?

6 Apr
Balkonlarımızda saksılar var..
Ama hiç bitmiyor pislikleri di mi?
Çok suladım, az suladım, suları taştı, balkon battı derdi hepimizde var…
Ben şu yöntemle çok rahat ettim..
Gerçi çoğunluk biliyordur zaten ama bilmeyenler varsa onlar da duysunlar…
Suyu saksıya değil, bu yarım kesilmiş ve toprağa saplanmış şişeye dolduruyorum.

Toprak ve çiçeğin kökleri, ne kadar ihtiyacı varsa, o kadar alıyor bu sudan..

Kendi ihtiyacı kadar su emdiği için, tam kararında kullanıyor suyu ve daha sağlıklı oluyor çiçekler.

Ben değil, çiçek kendisi karar veriyor yani ne kadar suyu emip kullanacağına..

Alttan taşma olayı yok artık..Balkon tertemiz kalıyor..

Tavsiyem, hepinizin bütün saksılarına böyle minik bir su deposu yapmanız..
Bütün yapacağınız sadece; bir pet şişenin yarısını kesip atıp, ağız kısmını şu şekilde saksı toprağına saplamak..
Ondan sonra da içine su doldurup, eksildikçe su ilave etmek…

Hrpinize mutlu baharlar canlar :)
-
-
-
-
-
-
-

Vay be! Kupa aldım :) (Pet şişeden geri dönüşüm)

5 Nov
Kendi kendime bir kupa veresim geldi..
İşte bu benim kendi kendime layık görerek verdiğim kupa :))))
Yalnız sıkıldıkça bir daha bir daha boyuyorum bunu.
Habire rengi değişiyor :))
Efendiiiim, kendisi önceki hayatında bir pet şişe idi…
Şekilde görüldüğü gibi ağız kısmını kesip,

Tabanına bu şekilde monte ettim.Yani şeffaf koli bantı ile birleştirdim..

Şekil budur yani :)

Sonra ufak ufak kopardığım gazete parçalarını tutkallı suya batıra batıra bu vazonun her tarafına yapıştırdım..
Hatta içine ve alt tabanına da….

Ağzının yuvarlaklığı sabit kalsın diye içine bir cd sıkıştırdım ama sonra alıcam bu cdyi..

Veee işte en keyifli kısmı başlıyor..
Bakınız başka hiç bir malzeme yok..Sadece gazete parçaları ve tutkallı su…
her parça gazete kağıdını tutkala batırdım batırdım yüzeye yapıştırdım..
Amacım insan yüzü yapmak..
Örneğin burun için, defalarca aynı yere kağıt parçaları yapıştırdım, taa ki istediğim yükseltiyi, çıkıntıyı elde edene kadar..
Çene ve yanaklar için de aynı şekilde..
Sadece gazete parçaları ve tutkallı su..Bu kadar..

Yüz hatlarını çok kabaca oluştuktan sonra, yüzün simetrik olması için, bir çizim yaptım..
Ve bu çizime göre orantısız kısımları gördüm, oraları tutkallı kağıtlarla olması gerektiği kadar kabarttım..

Kulaklar, kaşlar, her şey sadece gazete kağıtlarından yapıldı.
Onları ufak ufak koparıp üst üste yapıştırarak..

Küpe olarak, bir çift metal düğme neyine yetmiyor? :)

Sonra siyah ayakkabı boyasıyla içini-dışını, her yerini boyadım..

Aslında amacım, aydınlık yerlerini beyaz guvaj boya ile açmaktı ama  bayram tatili başladı ve ben açık kırtasiyeci bulamadım :(

Önce gümüş yaldızla ışıklandırdım.

( Şu arkadaki vazoyu da ben yapmıştım hatırlıyor musunuz?
Hatta üzerindeki güller, tuz seramiğindendi.. )

Benim kupaya gelinceee…Aslında bitti ama sıkıldıkça  ben bunu tekrar takrar boyuyorum.Şekilde görüldüğü gibi :)

                 Keşke iki yanlarına da birer kulp yapmayı akıl etseydim..

Evet evet, son kararım bu.Şimdilik bu şekilde kalsın.

Ama sevimli oldu di mi?
Hepinize kocaman sevgiler ve hayırlı bayramlar canlar :)))

-
-
-

Pet şişeden geri dönüşüm bebek / heykelcik

20 Sep
Az sonra görecekleriniz tamamıyla kendi uyduruğumdur..
Yani annemin deyişiyle yine durdum durdum  bir katır doğurdum :))
Haydi bunu birlikte yapalım mı?
Önce iki tane pet şişe alıyoruz..
İki ağız kısmını gördüğünüz gibi kesip ayırıyoruz..Bunlar birleşip bebeğin kafası olacak..

Tam şu iki parça kafamız oluyor..

Düz olarak değil de, şöyle hafif açılı bir şekilde bu iki parçayı birleştirip şeffaf koli bantıyla sabitliyoruz..

Şu hafif açı, burunu rahat oluşturmamıza yarayacak..
Şu, sıkarak şekil verdiğim kısım burnu..

Açılı yerleştirince üst parçada oluşan bombeyi burun olarak elimizle şekillendirip, bantla da şeklini sabitleştirdik.

Pet şişeden ince iki tane parça alıp sıkı ve ince minik birer rulo yapıp, onularla dudak yapıp, onu da yapıştırıyoruz kafaya..
Kafamıza profilden bir bakalım..

Şimdi yine gövdeyi de demin ayırdığımız parçalardan biriyle yapıp, bantla kafaya ekliyoruz..
Ben başka bir pet şişe dibiyle de popo yaptım, gövdeyi o poponun üzerine hafif açılı yerleştirince doğal bir popo ve göbek oluşuverdi..

Sıkınca ezilmesin diye, gazete parçalarını dürüp büküp, bebişin içine doldurdum..
Bebişimizin son hali bu..

Bacakları yaparken o an öylesine uydurduğum halde, sonuca kendim bile çok şaşırdım..Hele ayaklar??? Bu bebecik ayakta durabiliyor bu tabanla…

Bacakların nasıl yapıldığı resimde anlaşılıyor di mi?
Bu bacak ve ayakların içine de buruşturulmuş gazete parçaları tıkıştırdım..

Ayak tabanı sayesinde bebek çok rahat ayakta durabiliyor..

Kollara şaşırmaya hazır olun..
Tamamen pet şişe parçalarından..Kestim, rolo yaptım.Kol ve dirsek parçalarını birleştirip koli bantıyla sabitledim..Bütün kolun içine gazete parçaları tıkıştırdım..
Parmaklar bile pet şişe parçalarından minik rulolar yaparak oluşturuldu…

Tüm parçalar koli bantıyla sıkıca birleştirilince bebek tamamen şekillenmiş oldu…
Şimdi buna mumya gibi tamamını kaplayacak şekilde, tutkala batırılmış, şerit halinde bez sarmam lazım..Bunu yapınca daha sağlam olacak..

Çok kocaman oldu ya :)
Bu, küçük bir kızın oynayacağı bir bebek değil de, bahçede, balkonda, ya da çocuk odasında bir köşede ayakta duracak bir heykelcik gibi olmalı..O yüzden, üzerine elbise dikmeyeceğim..Elbiseleri üzerine yapıştıracağım…
Pantolonuyla başlıyorum..
Heykelimsi bir şey olacak dedim ya, o yüzden bu pantolonu bile tutkala batırılmış bezle yaptım..Çok sert oldu kuruyunca..
Bittiği zaman balkonumda, veya kapı önünde ayakta duracak bu..Yağmurun, güneşin, düşmelerin  etkileyemeyeceği kadar sert ve dayanıklı olmalı…
Şimdi kazağını yapayım…

Tutkala batırılmış bez parçalarıyla giusileri yapıştırınca, bunlar kuruyunca çok sert oldu..
Öyle ki, üzerini istediğim renkte boyayabildim bile..
Sonra kuruttum..

Açıkta kalan yerlerini ve yüzünü ten rengi boyadım.
Bir çift ufacık çocuk ayakkabısı bulup giydirdim..

Yüzüne son bir kaç rötuş..

Tiyatro çalışmalarından kalma postişler, uyduruk peruklar var elimde..Onlarla saç yapabilirdim ama çok üşendim ya..En iyisi minik bir şapka takayım sadece..Hatta o şapkayı kafaya yapıştırayım :)

O kadar büyük oldu ki..Valla dana gibi bişey oldu bu :)
Bu arada kulaklarını yapmayı unutmuşum ya..Bu şimdi mi hatırlanır?Tüh ya :(((

Ay pek te çirkin :))

Bakın ayakta da durabiliyor…
En son tamamını vernikledim bunun…

Allahımm ne kadar da tipsiz :))))

Ama burada yapmaya çalıştığım, pet şişeleri değerlendirebilmekti..Güzellik ve estetik konularına hiç girmeyelim :))))
Hepinize kocaman sevgiler :))

Pet şişeden bebek yapımı…

21 Apr
Bunu internette gezinirken bir Rus bloğunda görüp kafaya takmıştım..
Denemesem çatlardım…
Pet şişenin ağız kısmı boyun olacak..Ortası beden, geri kalanı da bacaklar…
Bu şekilde kestim…

Kolay ezilmesin, eğilip bükülmesin diye içine biraz elyaf tıkıştırdım…

Üzerine şerit şerit kestiğim bez parçalarını tutkallayıp, mumya gibi sardım..

Göz kararı ayakları hazırladım..Biraz büyük oldu ama elimde bir ölçü, kalıp filan yoktu ki :)

Beden ölçülerinde bebeğin üzerine geçecek kılıfı yaptım..

Evet, bebeğimizin vücudunun derisi de hazır..

Elindeki parmaklarının içine teller yerleştirdim…

Yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladı bebiş..

Eller ne şirin oldu di mi?

Bir de kafa diktim..Yine kalıpsız, ölçüsüz ve kafama göre…

Amaniiinn pek tipsiz bir şey oldu bu :)

Diktiğim kumaş beyazdı..Bu hiç içime sinmedi…Siz yapmasanız da olur ama ben taktım bir kere, bütün bebeği özel bir karışımla boyayarak renklendirdim…(kitreli su-az tutkal-cilt rengi verecek miktarlarda sarı-kırmızı-beyaz boya)

Aslında evdeki peruktan yapacaktım saçları ama onu daha güzel bir bebeğe saklayayım :)))

Karikatürize bir bebek oldu….
Ama bilirsiniz ben çirkin severim :)

Bebek bitti..

Şimdi buna elbise dikmek lazım..Ama benim hiç elbise dikesim yok :(

Bir gün keyfim gelip de elbise dikene kadar böyle bekleyiversin…

 Vay be..Bunu resmen pet şişeyle yaptım…
E aferin bana :)
-
-
-

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.